FSAC/ACEF Conference 2019 - Call for Papers (DEADLINE EXTENDED: February 11)

Accueil < FSAC/ACEF Conference 2019 - Call for Papers (DEADLINE EXTENDED: February 11)
27 Décembre 2018

FSAC/ACEF Conference 2019 - Call for Papers

The Folklore Studies Association of Canada/Association canadienne d’ethnologie et de folklore is pleased to announce that its 2019 conference will be held May 31 – June 2, in the Department of Folklore at Memorial University in St. John’s, Newfoundland and Labrador.

This year, as the Department of Folklore marks its 50th anniversary together with the Memorial University of Newfoundland Folklore and Language Archive, we invite participants to present research around the theme of “home.” We invite proposals for papers on all aspects of the literal and symbolic construction of home and its manifestation in folklore and folklife. Possible topics include housework, family custom (or rites of passage), food, music, material culture, narrative, home-sickness, loss of home, living unhoused, experiences of homelessness, returning home, and so on. Proposals for special panels, discussion sessions and other subjects related to ethnology and folklore are welcome. Presentations will be 20 minutes with an additional 10 minutes for discussion.

Please send abstracts (in English or French) of 150 words to Dr. Holly Everett (hjeveret@mun.ca), chair of the conference organizing committee, by February 11, 2019.

Conference registration and membership in FSAC/ACEF: All presenters and speakers must register for the FSAC/ACEF conference, and must be members of FSAC/ACEF before their submissions can be accepted for inclusion in the conference program. Annual dues are $60 CAD for regular members, and $30 CAD for part-time faculty, students, independent scholars, and retired persons. Membership may be purchased online at: https://www.acef-fsac.ulaval.ca/en/join or by mail: Folklore Studies Association of Canada, c/o Dr. Ian Hayes, 213 av. Du Grand-Calumet, Gatineau, Québec, J9J 1L4.

Rencontre de 2019 de l’ACEF/FSAC – Appel à communications

L’Association canadienne d’ethnologie et de folklore/Folklore Studies Association of Canada est heureuse d’annoncer que son congrès de 2019 se tiendra du 31 mai au 2 juin au Département de folklore de l’Université Memorial à St. John’s, à Terre-Neuve-et-Labrador.

Cette année, alors que le Département du folklore célèbre son 50e anniversaire en même temps les Archives de folklore et de langue de l’Université Memorial, nous invitons les participants à présenter leurs recherches sur le thème du « chez soi ». Nous sollicitons des propositions de communications sur tous les aspects de construction symbolique du chez soi, et sa manifestation dans le folklore et la vie populaire. Parmi les sujets pouvant être abordés, il y a les tâches ménagères, les coutumes familiales (ou rites de passage), la nourriture, la musique, la culture matérielle, les récits, le mal du pays, la perte de domicile, la vie sans logement, les expériences de sans-abrisme, le retour à la maison, etc.

Les propositions de panels spéciaux, de séances de discussion et autres sujets liés à l'ethnologie et au folklore sont aussi les bienvenues. Les présentations dureront 20 minutes et 10 minutes supplémentaires seront accordées aux discussions.

Veuillez envoyer vos propositions (en français ou en anglais) de 150 mots à Dr. Holly Everett (hjeveret@mun.ca), directrice du comité d’organisation du colloque, d’ici le 11 février 2019.

Inscription à la conférence et adhésion à l’ACEF/FSAC : tous les participants doivent s'inscrire au colloque ET doivent être membres de l’ACEF/FSAC avant que leurs propositions puissent être acceptées dans le programme. Les cotisations annuelles sont de 60 $ CAN pour les membres réguliers et de 30 $ CAN pour les professeurs et chercheurs à temps partiel, étudiants, chercheurs indépendants, et retraités. Les frais d’adhésion peuvent être réglés en ligne à: https://www.acef-fsac.ulaval.ca/fr/devenir-membre ou par courrier postal à: Association des études de folklore du Canada, a / s du Dr Ian Hayes, 213 av. Du Grand-Calumet, Gatineau, Québec, J9J 1L4.